Ring oss på 020-25 00 25
  • Leverans & reklamation, mån-fre 09.00 - 17.00
  • Produktrådgivning, alla dagar 08.00 - 22.00
Våra butikerNu på fem platser i Sverige!
Jämför (0)
    0
    0 kr

    Genom att fortsätta använda sajten utan att ändra dina browserinställningar godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här.

    När du använder sajten och våra tjänster kommer vi även att behandla dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

    Handla & Betala

    Köp

    När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Bygghemma.se som är en del av Bygghemma Sverige AB och Bygghemma Group. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du angav vid beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

    Bygghemma.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år).
    Bygghemma.se förbehåller sig rätten att neka en order.

    Expeditionsavgift
    Vid varje beställning på Bygghemma.se debiteras en expeditionsavgift oberoende av antal beställda varor. Expeditionsavgiften täcker kostnader för hantering och emballage. Aktuell expeditionsavgift finns angiven på Bygghemma.se i kassan under rubriken ”Expeditionsavgift”.

    Priser
    Våra priser anges alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

    Installationer

    På Bygghemma.se kan du köpa installationstjänster som ställer en del krav på dig. Som kund har du ansvar för att se till att alla nödvändiga tillstånd för att installationen ska kunna utföras finns. Du måste godkänna kraven innan du kan genomföra köpet och villkoren är specifika för olika typer av installationer. Om du köper en installation med rotavdrag kommer du att betala ett lägre pris. Vi på Bygghemma.se står för kontakten med Skatteverket och du måste därför informera oss om ditt personnummer och din fastighetsbeteckning. Det är du som kund som ansvarar för att du uppfyller kraven för rotavdrag. Om Skatteverket inte beviljar hela eller delar av rotavdraget, har Bygghemma.se rätt att efterfakturera motsvarande belopp.

     

    Betalningar

    Kortbetalning
    Bygghemma.se erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och MasterCard i samarbete med Svea Webpay som ingår i Svea Ekonomi-koncernen. Svea Webpay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Bygghemma.se accepterar samtliga Visa- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Svea Webpay och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Bygghemma.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
     
    Direktbetalning via internetbank
    Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
     
    Faktura

    1. Allmänt

    Vid betalning via faktura samarbetar Bygghemma.se med Svea Ekonomi AB.

    För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.

    Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

    Samtliga fakturor är av Bygghemma.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.

    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

    2. Betalningstid, påminnelseavgift samt dröjsmålsränta

    Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.

    Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift, för närvarande 60 kr.

    Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med 2% per månad.

    3. Faktureringsrutin konsument

    Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig.

    Om betalning inte inkommit till Svea Ekonomi AB senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig övergår fakturan till att bli en kontokredit. Genom detta ges du en möjlighet att delbetala ditt köp i din egen takt. Lägsta beloppet att betala är 3% av vid var tid utestående skuld, dock lägst 50 kr samt ränta och avgifter. Du kan naturligtvis när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Om fakturan övergår till en kontokredit gäller villkoren för ”Betalning genom kontokredit”. Där regleras bland annat Svea Ekonomi AB:s rätt att säga upp kontokrediten i förtid:

    Betalning genom kontokredit
    Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

    Vid kontokredit tillkommer en månatlig aviavgift om för närvarande 45 kr. Krediträntan beräknas på den aktuella skulden vid aviseringstillfället. Den nominella årliga räntan är för närvarande 19,50%.

    Om betalning inte sker i rätt tid kommer du att påföras en förseningsavgift om för närvarande 145 kr. Vi kommer också att debitera dig dröjsmålsränta med 2% per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker.

    Exempel på effektiv ränta vid köp om 5 000 kr, löptid 12 månader, 19,50 % ränta, uppläggningsavgift 0 kr och aviavgift 45 kr: 45,18%.

    4. Faktureringsrutin näringsidkare
    Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.
     

    Delbetalning
    Vi kan även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning som sker i samarbete med Svea Webpay. Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem till dig via post eller via sms. Skulle ansökan inte godkännas kan du välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

    Om du har valt att handla mot delbetalning kan du komma att bli kontaktad per telefon för att verifiera din identitet. Det är en säkerhetskontroll för att minska bedrägerier.

    Svea kampanj
    Mer information om aktuella Svea-kampanjer hittar du på Bygghemma.se.

     

    Delbetalning - upp till 50 000 kr  Ränta  Uppläggningsavgift  Aviseringsavgift 
    3 månader 0% 195 kr 45 kr
    6 månader 0% 295 kr 45 kr
    12 månader 0% 395 kr 45 kr

     

    Delbetalning - upp till 150 000 kr  Ränta  Uppläggningsavgift  Aviseringsavgift 
    18 månader 9,50% 395 kr 45 kr
    24 månader 9,50% 395 kr 45 kr
    36 månader 9,50% 495 kr 45 kr
    48 månader 9,50% 495 kr 45 kr
    60 månader 9,50% 495 kr 45 kr 

     

    Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98 %.

    Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor
     

    Återbetalningar

    I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på det betalkort som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

    Faktura
    Vid köp mot faktura erhåller du en kreditfaktura från Svea Ekonomi AB med det krediterade beloppet.

    Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot kortbetalning:
    När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att krediteringen är slutförd hos oss tar det mellan 1-3 bankdagar innan du erhåller återbetalningen. Vid betalning med kreditkort syns återbetalningen runt det datum transaktionen genomfördes. Observera att vissa banker kan ha längre handläggningstider. Har du inte fått pengarna åter ber vi dig att i första hand kontakta din kortutgivare/bank. Har du bytt bank sedan köpet genomfördes hos oss så kommer återbetalning ske till det nya kortet. Det enda du behöver göra är att ta kontakt med din bank och be dem genomföra återbetalningen till rätt kort.

    Förskottsbetalning eller betalning via iZettle
    Vid köp mot förskottsbetalning eller betalning via iZettle kommer vi att skriftligen begära in kontouppgifter från dig. Kontouppgifterna måste inkomma till oss skriftligen då vi av säkerhetsskäl inte tar emot denna information över telefon. Vi sparar inga kontouppgifter från när köp genomfördes.

    Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot förskottsbetalning och iZettle:
    När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en återbetalning. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Återbetalning sker till de bankuppgifter som du inkommit med och tar mellan 1-3 bankdagar.

    Delbetalning
    Har du valt att betala din order med en delbetalningskampanj så kommer du vid nästa aviutskick från Svea Ekonomi AB få ett förändrat totalbelopp på din delbetalningsavi. Beloppet är justerat efter den summa vi har krediterat på din order. Det är viktigt att samtliga avier betalas innan förfallodatum.

    Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot delbetalning:
    När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att krediteringen är slutförd hos oss meddelar vi detta till Svea Ekonomi AB.

     

    Husqvarna PDI

    Inspektion före leverans samt säkerhetsföreskrifter

    Följande skyldigheter kommer Bygghemma.se via Bygghemma Butik i Sthlm AB (556822-1476) att utföra vid beställning av en Husqvarna-produkt:


    1. Bygghemma Butik i Sthlm AB är en auktoriserad återförsäljare till Husqvarna AB, vilket innebär att vid köp av en Husqvarna-produkt kommer vi att packa upp, gå igenom maskinen, utföra leveranskontroller samt i förekommande fall även installera sålda maskiner hos kund. Vid order via Bygghemma.se påvisar kunden att den är kapabel att informera sig om beställda produkters korrekta användning, säkerhetshantering och skötsel genom produkternas bifogade instruktionsmanualer, support genom Bygghemma.se:s kundtjänst och tillverkarens kundtjänst etc.


    2. Produkten kommer att överlämnas till dig redo för användning, tillsammans med all nödvändig dokumentation och alla verktyg eller tillbehör som ska tillhandahållas. Vi kommer ge dig instruktioner om produktens korrekta användning, säkerhetshantering och skötsel enligt produktens instruktionsmanual.

    Obs! Till varje produkt finner du bruksanvisningen med säkerhetsföreskrifter gällande för varje produkt. Säkerhetsföreskrifter ska följas. Du finner även säkerhetsföreskrifter som en pdf kopplad till varje produkt på Bygghemma.se.

    Husqvarnas PDI-krav på oss som auktoriserad återförsäljare innebär att produkten kommer att ha dubbla tejpband vid leverans eftersom vi har öppnat din kartong och gjort ovan inspektion av din Husqvarna-produkt innan den levererats till dig. Detta borgar för att du som kund ska få den absolut bästa upplevelsen med din nya Husqvarna-produkt och bli en nöjd kund i många år framöver.