020-25 00 25Telefontid till 22.00
Våra butikerNu på fem platser i Sverige!
Jämför (0)
    0
    0 kr

    Genom att fortsätta använda sajten utan att ändra dina browserinställningar godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här.

    När du använder sajten och våra tjänster kommer vi även att behandla dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

    Din hjälp i renoveringsdjungeln

    Vilket 3-glasfönster isolerar bäst? Ska jag lägga trä- eller laminatgolv i sovrummet? Vad innebär modulmått? – Vi kan få en fråga om precis vad som helst, därför måste vi vara förberedda på allt kunskapsmässigt, säger Cim Frode, teamledare för bygghemmas innesäljare.

    Hos bygghemma.se finns över 100 000 produkter. Som innesäljare gäller det att vara uppdaterad på hela sortimentet, från handdukstorkar till klätterställningar, för att kunna svara på kundernas frågor och vägleda dem till rätt produkt.

    – Så fort vi får en ny leverantör eller ett nytt sortiment inom ett segment kommer tillverkaren hit och utbildar oss. Utöver det utbildar vi också internt så vi genomför ett par olika utbildningar varje månad, beroende på hur mycket nytt vi släpper, berättar Cim.

    Utbildningarna är rejäla och alla detaljer och funktioner kring en produkt gås igenom.

    – När det gäller fönster exempelvis så har vi de modeller vi säljer på plats så att säljarna får känna på dem och lära sig skillnaden mellan olika tillverkare. De lär sig allt om U-värden, priser, decibelnivåer, tillval, specialmått, hur man byter, mäter och så vidare.

    Nästa utbildning som står på tur berör segmentet ytterdörrar.

    – Det finns massor av olika leverantörer som alla tillverkar dörrar på olika sätt. Dörren är det första du möts av när du kommer till ett hus och är därför väldigt viktig.  För att ge kunden rätt produkt gäller det att ha koll på allt från beslag till mått och egenskaper.

     

    En personlig kontakt

    Tanken är att den säljare du får kontakt med hos bygghemma ska kunna hjälpa dig med vad du än behöver.

    – De flesta som renoverar hemma gör inte bara om en sak, utan kanske både byter fönster och element, eller fixar ventilationen samtidigt som man byter golv. Eftersom alla våra säljare kan alla produkter kopplas du inte runt. Det blir mer personligt och tryggt för kunden, berättar Cim och förklarar varför bygghemmas säljare genomgår så många fler utbildningar än vad en genomsnittlig butikssäljare får göra.

    – I butik så har du produkten framför dig, du kan alltid kolla på den och säljarna behöver således inte lära sig allt om produkten utantill. Kunden kan själv se hur varan ser ut och fungerar. Hos oss måste säljaren kunna precis allt eftersom ingen part ser produkten, men våra säljare har såklart klämt och känt på alla produkter under utbildningen. Vi har dessutom mycket mer produkter och artiklar än en butik någonsin kan ha. Vi måste därför sitta på större kompetens inom alla områden, säger han och tillägger:

    – Vi gör allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda med sitt val. Vi kan sortimentet och leder kunden till ett lyckat köp.